Promenad bland träd o stubbar

Igår kände jag mig pigg och alert, så efter fönstertvätten tog jag mitt stöd här i livet (rullatorn) och begav mig ut i Naturreservatet. Mitt sällskap föredrar de breda stigarna i naturen, men även på dessa upptäcker jag mycket som fascinerar mig.
 
Promenaden börjar på träbron över Ältasjön. Magiskt skimmer över vattnet denna dag.
 
 
Överallt ser man spåren efter  bävern. Som tur är röjer kommunen så att de allmänna promenadvägarna är fria, men inne i skogen där småstigarna går, är det bitvis svårt att ta sig fram.
 
 
Inte bäverns fel, utan någon storm för länge sedan. Naturens egen installation.
 
 
 
När jag tar stigen runt sjön kommer jag till den del där kommunen byggt träbroar över de mest sanka områdena. Bron leder fram till och över ån som kommer från Söderbysjön och mynnar ut i Ältasjön. En populär kanotled på somrarna.
 
 
Och till sist, som den trädnörd jag är. Klicka på bilderna så blir de större.
 
           
 
 
P.S. Behöver jag tillägga att det blir vilodag idag? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mia
2020-03-10 @ 11:37:08
URL: http://tanthuset.blogg.se

Ett underbart inlägg som andas stillhet, ro....precis så som du ska hålla dig i dag, det blev lite mycket igår <3 Men så är det när man känner sig lite pigg, kram på're

Paula
2020-03-10 @ 22:29:31
URL: http://paulaz.se

Tänk att du hittar så mycket färg i tillvaron när den är så grå och dyster! Jag har sett det förr, du ser alltid ljusglimtarna! Man är inte lika pigg och alert alla dagar i veckan, har jag två aktiva dagar på raken så är det jobbigt. Idag arbetsdag och imorgon årsmöte hos PRO känns lite för mycket, men det går nog bra. Sen har jag inga måsten på länge. Sköt om dig, kram från pörtet




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fundringar.blogg.se

Lite tankar i vardagen.

RSS 2.0