Nytt år - nya ambitioner (kanske)

Ser att jag nystartade bloggen i januari förra året. Det blev hela tre inlägg innan orken och lusten tog slut. 
 
Kanske dags att ta nya tag (igen).
 
I går bestämde jag mig för att ett besök på Fotografiska Museet skulle vara en trevlig avslutning på året. Sagt o gjort, såg att en buss strax skulle gå och rusade iväg. Tog en promenad från Londonviadukten efter en snålblåsig Stadsgårdskaj. Riddarfjärden var lika grå och trist som bergväggen upp till Erstaterassen.
 
 
 
 Väl framme märker jag att jag inte fått med mig min plånbok med bankkortet. Fotografiska är helt kontantlösa. Nåväl, mitt årskort fanns i mobilens fodral så in kom jag. Sonen har nyligen hjälpt mig att installera Swish så efter att jag hängt av mig kläderna tog jag hissen upp till restaurangen för att kolla om jag kunde  Swisha för lite förtäring. Jaha - och var fanns mobilen? Kvar på toaletten i källarvåningen, där jag tagit ur den ur bakfickan. Bara att åka ner och förlita sig på att folk är ärliga. Det var de - mobilen låg kvar. Konstaterade dessutom att utställnings-salarna var överfulla. Det var folksamling framför varje foto. OK - struntar i utställningarna, kan jag ta på en vardag när det är lugnare. Upp till restaurangen igen. Knökfullt även där. Inte en sittplats i sikte och lång kö till serveringen. Ytterligare ett bidrag till kaoset var att de höll på att förbereda inför kvällens nyårsfirande. (Fotografiska är ett populärt ställe om man vill se fyrverkerierna över Strömmen.)
 
 
Tålamod är inte min starka sida så jag åkte hem igen. Men jag fick en promenad i alla fall.
 
Apropå promenader är min intention att ta en sådan varje dag (utom om det hällregnar). Mellan en 1/2 till en timme.  Dagens promenad är avklarad. Lite lugnare omgivningar än Fotografiska kan jag väl säga.
 
 
Bilden kan tyckas vara lite dyster men jag vet hur fint trädet är om fyra månader, med skir grönska som ger härlig skugga. Vi går ju mot ljusare tider!
 
 
Mia
2020-01-01 @ 15:20:56
URL: http://tanthuset.blogg.se

Ibland orkar man inte allt man föresatt sig, så är det bara, lägg in så många eller få inlägg som du vill, kan och orkar!! Jag önskar att jag skulle vara lika ståndaktig som du vad gäller promenaderna, eller löftet om dom... men försöka duger så nu får jag sätta fart ;) Tålamod, ja i såna där sammanhang tryter det, du gjorde rätt som åkte hem igen du har ju möjlighet att åka tillbaka när det lugnat sig! God fortsättning Sylvia, så hoppas vi på ett fint år!

Paula
2020-01-01 @ 17:37:48
URL: http://paulaz.se

Hej och god fortsättning! Tycker du hade riktig otur på din lilla utflykt! Men tur i oturen att du inte miste mobilen! Jag håller hysteriskt på o kollar fickorna när jag går hemifrån. mobil, nyckel, plånbok, kamera....allt ska vara med.
Jag har tagit halvpaus från nätet nu under julen, går bara in ett par gånger om dagen till skillnad från vanliga dagar då jag hänger där mest hela tiden...det känns avslappnat och skönt.
Det är en bra föresats att komma ut en sväng varje dag, även när det känns motigt. Jag märkte nu då inte blinka kunde gå som vanligt att jag blev rastlös och kunde inte somna på kvällarna. Perfekt med barnvagnen, dessutom ger det lite jympa åt armmusklerna, den väger en del, vagnen, så jag får upp lite flås i backarna! Hoppas du skriver snart igen!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fundringar.blogg.se

Lite tankar i vardagen.

RSS 2.0