Vårkänslor

Under några dagar har vi haft ett underbart vårväder här i Stockholmstrakten. Många sökte sig utomhus, så även jag.
 
Igår  bestämde jg mig för  Flatenrundan, där jag promenerade en bit efter Flatensjöns  friluftsområde. Jag var inte ensam om att söka mig till detta ljuvliga område. De offentliga grillarna var igång och folk picnicade och promenerade efter sjön. Många familjer med barn som lekte på stränderna. En idyll kort sagt. 
 
 
Lite smolk i bägare blev det dock när jag gick på promenadvägen och mötte flera sällskap som gick i bredd och pratade. Verkar som om man i våryran glömde bort det där med att hålla avstånd. Jag fick flera gånger gira ut med rullatorn i gräset eller sanden för att hålla distansen. De kanske inte såg den lilla grå och oansenliga pensionären, eller också tyckte de att jag borde hålla mig hemma. 😎
 
 
 
Men vackra vyer fick jag mig ändock till livs. Känner mig lyckligt lottad som har tillgång till så fina närområden.  Naturen är min källa till sinnesro och hälsa.
 
Paula
2020-04-12 @ 15:17:48
URL: http://paulaz.se

Det talas om att hålla de äldre isolerade tills man färdigställt ett fungerande vaccin vilket skulle bli tidigast till årsskiftet. Låter förfärligt...men alls inte omöjligt. Hade jag inte fått gå ut hade jag klättrat på väggarna för länge sedan, däremot har jag inga problem med ensamheten.Försöker locka med mig ett par äldre väninnor ut men dom är inga promenadmänniskor och blåser det så blir det nobben direkt. Vi är alla så olika, o bra är väl det. Du och jag har nog många likheter. skickar en virtuell men varm kram

Mirjam
2020-04-12 @ 17:34:54
URL: http://tanthuset.blogg.se

Ja lyckliga du, vilket väder <3 Här snöar och regnar det idag *suck*

Fia
2020-04-13 @ 08:09:59

Jag brukar ofta reagera på att folk visar så lite hänsyn på gångvägar och trottoarer. Det kan gå stora sällskap i bredd utan minsta tanke på att lämna plats och släppa förbi andra. Det finns ju öven människor som avsiktligt verkar stöta emot andra väldigt hårt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fundringar.blogg.se

Lite tankar i vardagen.

RSS 2.0