Ode till bussterminal

När jag skall hem till min lilla förort kan jag välja på att ta bussen antingen från Slussen eller Gullmarsplan. Båda mycket trista anläggningar (även om den provisoriska buss-terminalen vid Slusen fått flytta fram i ljuset).
 
Häromdagen missade jag en buss vid Gullmarsplan och hade 15 minuter att fördriva till nästa. Kameran var med så jag började gå runt, först för att dokumentera hur vansinnigt trist terminalen är, men allt eftersom  förändrades fokus från det fula, till sådant som stack ut. Ser med delvis nya ögon idag på bussterminalen vid Gullmarsplan.
 
Första anblicken när man kommer upp med rulltrappan: fult, rörigt, smutsigt, grått!
 
 
 
 
Flera upp- och nedgångar finns på platsen. Den ena mörkare och skummare än den andra.
 
 
 
 
Här och var kan man se försök till  utsmyckning i det gråa.
 
 
 
Ibland  kan man  fånga en skymt av T-banan som går under bussterminalen.
 
 
 
Lite nyfiken blir jag på denna trappa mitt på bussterminalen. Den verkar inte användas så ofta.
 
 
 
I ärlighetens namn har man dock försökt sig på lite färg här och var.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mia
2018-11-05 @ 18:39:22

Grått kan ju vara vackert men....lite trist är det allt, trots att man gjort några försök till ansiktslyft. Men vad jag reagerade på, är att du bara behövde vänta 15 minuter :D Det känns lite lyxigt.... Kram på dig

Svar: Fördelen med att bo nära en storstad Mia. I rusningstid går bussarna varje kvart från Gullmarsplan och var 6:e minut från Slussen. Lite glesare mitt på dagen men aldrig längre än 15 minuter mellan turerna.
fundringar.blogg.se

Paula
2018-11-05 @ 18:41:43
URL: http://paulaz.se

Det är rent deprimerande, inte konstigt att människor väljer att stå eller sitta eller gå o glo på en liten mobilskärm istället...Betong är svår att få snygg, men visst kunde man använda mera färg. Graffiti vore en lösning, inte överallt men på vissa ställen. Minns inte när jag senast besökte Gullmarsplan, inte sen jag övergav Stockholm 1995 i allafall/Kram

Svar: Håller med dig Paula.
fundringar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fundringar.blogg.se

Lite tankar i vardagen.

RSS 2.0